Tokom protekle četiri decenije, Dejvid Linč je stvorio neke od najpoznatijih i najčešće prikazivanih ekranizovanih dela našeg vremena. Ova prepoznatljiva umetnost pisac-režiser nosi kritičko priznanje i kulturno potomstvo. Ipak, Linč otkriva malo sebe kao i ideje koje stoje iza njegovog rada. U ovoj knjizi pruža retki uvid u svoje metode kao umetnik i svoj lični stil rada.
„Lov na veliku ribu" pruža nepregledan uvid u Linčove metode, jer nudi i skup praktičnih ideja koje govore o metodama ličnog ispunjavanja, povećavanja kreativnosti i veće harmonije sa okruženjem.
Lov n veliku ribu dolazi kao otkriće mnogim fanovima koji su želeli da bolje razumeju Linčovu duboku ličnu viziju. Podjednako je intrigantno svakome ko se bavi pitanjima kao što su: „Odakle dolaze ideje?” i „Kako mogu da negujem kreativnost?”
Ja tražim posebnu vrstu ribe, onu koja se može pretočiti u film.
Tamo dole plivaju svakojake vrste riba. Ribe za posao, ribe za sport... ribe za sve.
Dejvid Linč
„Tridesettrogodišnje praktikovanje programa transcedentalne meditacije bilo je ključno u mom filmskom i slikarskom stvaralaštvu kao i u ostalim oblastima mog života. Za mene je to bio način da ronim dublje u potrazi za velikom ribom. U ovoj knjizi želim da neka od svojih iskustava podelim s vama.”
Dejvid Linč
Dejvid Linč
Dejvid Linč rođen je 1946. godine u Montani. Američki je reditelj, vizuelni umetnik, muzičar i glumac. Mladost je proveo putujući po SAD, pre nego što je upisao slikarstvo na Akademiji lepih umetnosti u Pensilvaniji. Tamo je počeo da režira kratke filmove. Preselio se u Los Anđeles gde je snimio svoj prvi igrani film Glava za brisanje 1977. godine. Godine 1980. dobija šansu da režira film Čovek slon zahvaljujući kultnom statusu njegovog debitantskog ostvarenja. Godine 1984. snimio je Dinu, koja je bila komercijalni promašaj, a zatim i neonoar Plavi somot, koga je kritika odlično prihvatila. Početkom devedesetih snimio je seriju Tvin Piks iz koje je nastao istoimeni film 1992. Okrećući se sve više ka nadrealističkom izrazu, sledeća tri filma su počivala na tzv. logici sna i nelinearnoj naraciji: Kuća izgubljenih duša, Bulevar zvezda i Inland empajr. Linč je imao tri nominacije za Oskara, dobio je Cezara dva puta za najbolji strani film, Zlatnu palmu za Divlji u srcu i Zlatnog lava u Veneciji za životno delo. Časopis „Gardijan” proglasio je Linča najznačajnijim rediteljem današnjice.
-
Dejvid Linč o navikama kreativnih ljudi i stvaralačkoj blokadi
„Ideje su kao ribe.
Ako želite da ulovite malu ribu, možete ostati u plitkoj vodi. Ali ako želite da ulovite veliku ribu, moraćete da odete dublje.
Tamo dublje, ribe su snažnije i čistije. Ogromne su i apstraktne. Veoma su lepe.
Ja tražim posebnu vrstu ribe, o
detaljnije
-
Novi dizajn korica za „Lov na veliku ribu" Dejvida Linča
Sveže vesti iz Aretea koje smo sa nestrpljenjem očekivali!
Upravo je završen novi dizajn korica za jedan od omiljenih i traženijih naslova. Reč je o knjizi „Lov na veliku r
detaljnije