Roman o životu. O izgubljenosti i traženju. O snazi klavira i hipnotičkoj moći muzike.
Pošto je morao da se odrekne svoje najveće ljubavi ─ klavira ─ kako bi spasao svoj život i svoj brak, nakon deset godina, Simon se zatekao u džez-klubu. Za njega, klavir je bio isto što i ljubavni život za Kazanovu. Prestao je da ga svira onako kao što je i Kazanova mogao da prestane da vodi ljubav. U Kazanovinom slučaju, to nekako beše šteta. A u slučaju Simona Nardije to je bila i ostala šteta.
Nakon što je zakoračio u zabranjenu zonu, tog trenutka probudile su se ugušene seksualne i umetničke strasti koje su pokrenule lavinu neobičnih i propuštenih situacija začinjenih crnim humorom. Ova knjiga je nepredvidiva kao i sam džez. Da li će Simonov povratak sviranju biti opasan?
Kristijan Gaji
Kristijan Gaji, francuski pisac, rođen je u Parizu 1943. godine. Isprva je pokušao da napravi karijeru kao džez-saksofonista a zatim je otvorio kabinet za psihoanalizu. Počeo je da objavljuje 1980. zahvaljujući Žeromu Lindonu. Alen Rene je, po njegovom romanu Incident (L’incident), režirao film pod nazivom Divlje bilje (2009). Knjiga Veče u klubu (Un soir au club) dobila je nagradu Knjiga Intera (2002) i prodata je u 170.000 primeraka, a adaptirao ju je Žan Ašaše (Jean Achache) 2009. godine. Knjiga Crveni oblak (Nuage rouge), objavljena 2000., dobila je nagradu Francuske kulture. Njegova najnovija knjiga je zbirka priča Točak i ostale vesti (La roue, et autres nouvelles), objavljena 2012. godine.
Kristijan Gaji prepoznao je uticaj Samjuela Beketa na svoj rad; čitanje knjige Bezimeni konačno ga je ubedilo da se bavi pisanjem. Blizak minimalističkom pokretu, bio je deo grupe izdavačke kuće Ponoćna izdanja kojoj, između ostalih, pripadaju Žan Ešno, Žan Filip Tusen i Kristijan Oster. Apsurdni zapleti, kratke rečenice i stil u ritmu obeležja su njegovih romana.
Pisac je umro u Parizu 2013. godine.