Razgovor sa Sanjom nije mogao da bude „samo još jedan“ intervju, morao je da bude razmena i komunikacija. Želeli smo da liči na njene poetične rečnice i da prenosi energiju njenih dela, posebno novog romana Tuđa kost. 

 

Nastavi rečenice tako da misliš o procesu, o periodu u kojem stvaraš, o stvarima koje te inspirišu, o blokadama, preprekama, nedoumicama, ali i trenucima.

 

KNJIGE

Kada pišem roman najčešće…

… je noć.

Kada pišem roman volim da…

… tihujem.

Kada pišem roman ne mislim o…

… o posljedicama.

 

DRAME

Uživam u likovima koji…

… se ne slažu sa mnom.

Volim kada dijalozi…

… podsjećaju na teniski meč.

Naslovi mojih drama su…

… raznoliki. Nekad sasvim jednostavni pojmovi, bezbrojeno puta korišćeni u literaturi i kinematografiji, a nekad sasvim podugački.

 

FILMOVI

Filmska scena koju još nisam napisala je…

… jedna iz gradskog prevoza. Ima nekih mesarskih proizvoda.

Film je za mene…

… mogućnost stavljanja u pogon energije koju inače nosim kao balast.

Filmovi se razlikuju od života po…

… okviru.

 

DETINJSTVO

Moje detinjstvo ima miris …

… neobranih krušaka.

Moje detinjstvo ima ukus …

… pice iz picerije “Venecija” na Palama.

Moje detinjstvo izgleda kao …

… filmska slika puštena sa starog projektora.

 

SEĆANJA

Sećanje na čitanje knjige koja me je promenila…

Nisam čula ništa oko sebe dok nisam sklopila posljednju koricu. “Prokleta avlija”

 

Sećanje na susret sa osobom koja je uticala na mene…

Pravio se da ne vidi da mu prilazim, ali šrovalila sam ga.

 

Sećanje na putovanje na kom sam porasla… 

Putovanje od Sokoca do Hrtkovaca 1995. Pisala sam malkice o tome. Tad sam skontala da se ne vratiš uvijek.

 

 

Piši prvo što pomisliš o ponuđenim temama.

 

NASLEĐE

Šta je od nasleđa dobro da zadržimo, a šta je važno da odbacimo? Šta ti odbacuješ u romanu Tuđa kost?

Ako je nasljeđe šuma, nađeš jedno stablo za koje ćeš da se držiš. Ali nema poslije da ti se ne sviđa.

 

SLOBODA

Gde vidiš ideju slobode u romanu Tuđa kost?

Hm. Kad uhvatiš za vrat ono što te progoni, možda te i pusti na miru.

 

GRANICE

One geografske, lične, porodične. Kakve su granice u romanu Tuđa kost, a kakve u tvom privatnom životu? I koje su ti važne za stvaranje?

Mislim da granice mogu da budu korisna stvar. Zapravo, što su duže, jasnije, preciznije, lakše ih je premostiti. Što se tiče stvaralaštva, mislim da nije loše pogledati unazad da vidiš gdje si posljednji put udario o zid. Ako u sljedećem djelu ne radiš nešto da bi taj udarac prevazišao i povećao domet, onda počekati još malo s realizacijom.